Festival for iværksættere

Der er rig mulighed for at promovere din business, når du er på festival, så hvorfor ikke udnytte muligheden for at mixe business og pleasure på sommerens festivaller.

Alternativ promovering

I en tid, hvor næsten alt foregår digitalt, kan det være svært at se, hvordan du skulle kunne få noget ud af alternativ promovering – men der er rigtig god mulighed for at opbygge netværk og skabe opmærksomhed omkring dit brand mens du lytter til lækker musik og sover i telt på festival.

At bruge dig selv som brand er et super godt udgangspunkt i sådan en situation, så hvorfor ikke få dit log trykt på en lækker t-shirt? Eller dele lidt klistermærker ud til dem, du møder? Alternativt kan du vælge at få trykt visitkort, der måske virker lidt mere professionelt men som også bliver lettere væk.

No goes

Det siger næsten sig selv, at hvis du har planer om at vælte rundt på festivalpladsen med en faldøl i hånden er promovering på sommerens festivaller måske ikke vejen frem for dig. Desuden er det en ide, at gennemtænke grundigt, om din business er noget, der er foreneligt med den stemning, der er på pladsen og i givet fald, hvordan du undgår, at folk ikke tager dig seriøst i fremtiden.

Du skal med andre ord være klar til at repræsentere dit brand og din business på en hensigtsmæssig måde HELE TIDEN, hvis du vælger at tage arbejdet med på festival. Det kan du eksempelvis læse mere om i denne praktisk iværksætter bog.

Gør festivallen til din markedsplads

Har du gennemtænkt ovenstående og er klar til at tage en runde på sommerens festivaller som opsøgende iværksætter er det bare på med handsken. Hver eneste plads er fyldt med potentielle samarbejder – prøv at tænke ud af boxen og undersøg andet end kun gæsterne. Held og lykke!